Pagini din filme şi musicaluri (vol. 2)

Disc Vinil » Pagini din filme şi musicaluri (vol. 2)

Pagini din filme şi musicaluri (vol. 2)

Componenţă:
Soliste: EUGENIA MOLDOVEANU (1—5), DANIELA VLĂDESCU (6, 9, 10), BIANCA (ONESCU (7. 8. 9, 11)
Categorie (gen):
stage & screen, musical
Orchestra(e):
Grupul vocal «Stereo B»
Dirijor:
Conducerea muzicală și aranjamente muzicale: CORNEL POPESCU
Casa de discuri:
Electrecord
An:
1984
Cod casa de discuri:
ST-ECE 02468
Ţara:
Romania
Producător(i):
Înregistrări In Studioul Tomis, 1984
Versuri (texte):
Versiunea românească a textelor: Cecilia Silvestri
Redactor(i) muzical(i):
Ştefan Bonea
Asistenţa tehnică:
Sunetul: Andrei Papudof
Transpunere pe disc:
Remus Stoica
Grafica:
V. Sahleanu
Tiparul:
Electrecord

135 lei

1 în stoc

Descriere

Înainte de a evoca personalitățile celor trei cîntărețe care interpretează paginile din muzica unor filme și musicaluri reunite pe discul de față, să încercăm să definim genurile în care se înscriu aceste pagini.

 
Ce este muzica de film nu necesită nicio explicație specială, conținutul termenului fiind inclus în însăși denumirea genului. Dar ce este musicalul?
Pentru a oferi un răspuns concludent la această întrebare, va trebui să ne întoarcem înapoi la așa numita musical comedy (comedie muzicală), practicată în primele două decenii ale secolului nostru în S.U.A., de fapt un amalgam de opera buffa italiană, musiquette franceză, musikpasse vieneză și pantomimă engleză, care se adresa unui public ceva mai exigent, saturat de prințese îndrăgostite, de duete patetice de dragoste și de finalurile în stil de «grand opera». Treptat, odată cu ridicarea neîncetată a nivelului literar al libretelor, musical comedy s-a transformat în musical play (spectacol muzical), reprezentînd forma finală a operetei. Tendința de înlăturare a rutinei, șablonului (și convențiilor, încetățenite tocmai de operetele de la sfîrșitul secolului al XIX-lei și începutul secolului al XX-lea, a silit pe autorii de librete să apeleze la literatura epică și dramaturgică, valorificînd romane și piese de teatru pentru noul ten de musical play. Tematica era neîngrădită. Se putea recurge la lumea basmelor și a legendelor, la aventuri în vestul sălbatic, la actualitatea cotidiană, ca și la Shakespeare, Voltaire, Shaw iau O’Neill. Primii care au compus melodii pentru noile spectacole de musical play sau pe scurt musical, au fost americanii George Gershwin, Jerome Kern și Irving Berlin. Le-au urmat Richard Rodgers, Cole Porter, Frederick Loewe, Leonard Bernstein, Vernon Duke, Jule Styne, cărora li s-a alăturat — între alții — și englezul Noel Coward, multilateral înzestrat ca actor, regizor și autor de comedii cu o clară tentă de critică socială, care și-i surprins brusc admiratorii începînd să compună muzici pentru propriile sale librete. Creațiile unora dintre acești autori de musicaluri, cărora li se adaugă și autori de muzică de film, pot fi întîlnite pe discul de față.

 
Deși fac parte din generații diferite și — n atare—se află în etape diferite ale carierei lor artistice, cele trei interprete ale Paginilor din film și musicaluri au două elemente în comun : sînt cu toate absolvente ale Con-servatorului Ciprian Porumbescu din București, unde au studiat cu bine cunoscuta solistă de operă și profesoară Arta Florescu, si se înscriu cu toate în categoria sopranelor lirice cu posibilități de coloraturi în registrul acut. Faptul că ele abordează pe acest disc un repertoriu mai «lejer» nu trebuie să surprindă, căci la formarea lor în Conservator s-au avut în vedere — dincolo de genul operei — diversele alte tenuri în care s-ar putea să fie solicitate să se afirme.

 
Așa se explică de ce Eufonia Moldoveanu, absolventă a Conservatorului în 1968 și cîștigătoare a concursurilor internaționale de la Nagasaki («Ma¬dama Butterfly»), Toulouse, Sofia («Katia Popova») și București («George Enescu»). o cîntăreață făcînd parte din elita internațională a soliștilor de operă — cu frecvente apariții în Madama Butterfly, Traviata, Boema. Don Giovanni, Evgheni Oneghin etc. la Staatsoper din Viena, Covent Garden din Londra, Grand Theatre din Geneva, La Fenice din Veneția, Operele din Hamburg, Frankfurt/Main, Bonn, Metropolitan Opera din New York, Colon din Buenos Aires etc. — poate interpreta aci, în stilul cel mai adecvat pieselor respective, melodii ale unor autori de musicaluri ca americanii Porter și Brodsky, englezul Coward, francezul Trenet. dar și cîntece din celebrul film pentru copii Albă ca zăpada și cei șapte pitici.

 
Daniela Vlădescu, care a absolvit Conservatorul în 1980, devenind apoi solistă a Teatrului Muzical din Brașov, și cucerind laurii concursurilor internaționale «Maria Canals» și «Fr. Vinias» de la Barcelona, a interpretat rolurile principale din Traviata, Rigoletto, Don Pasquale, dar și din operele în timp ce se afirma la Televiziune în cele mai diferite genuri, apărînd în emisiuni de divertisment (cu șlagăre de muzică ușoară și romanțe), în filme muzicale, dar și în filme artistice de lung metraj propriu-zise, și nu numai ca interpreți vocali, ci și ca actriță de proză, iar pe scena lirică întruchipa rolul principal al Motanului în opera pentru copil Motanul încălțat de Cornel Trăilescu după basmul lui Charles Perrault. Nu este deci de mirare că ea s-a oprit aci, în deplină cunoștință de cauză, la cîntece din Porgy and Bess de Gershwin sau la melodii compuse de Michel Lefrand pentru filmele Domnitoarele din Rochefort fi Umbrelele din Cherbourg.
Cît despre Bianca Ionescu, ea este absolventă a Conservatorului în 1983. an în care a cucerit și Premiul special al Societății autorilor și editorilor de muzici din Belgia la concursul internațional de canto de la Verviers, pentru interpretarea unor piese de compozitor din secolul al XX-lea (Ravel, Poulenc, Albin Berc). A devenit nu numai una din solistele vocale favorite ale publicului Teatrului de Operetă din București, ci și una din interpretele cele mai solicitate de către Televiziune, într-un repertoriu de largă cuprindere stilistică, incluzînd arii din opere, operete, musicaluri și cîntece de muzică ușoară. iată, deci, și la Bianca Ionescu deplina acomodare cu genul de melodii interpretate pe acest disc, do Gershwin, Styne și din filmul Domnitoarele din Rochefort (duet cu Daniela Vlădescu).

 
Un disc, așa dar, cu trei cîntăreţe formate la școala exigentă a genului operei, dar care nu se dau înlături cînd este vorba să abordeze orice gen de muzică vocală, cu condiția să fie o muzică de valoare. Adică așa cum este-aceea de pe discul de față.

 

EDGAR ELIAN

 

The three singers who perform the songs recorded on this disc are graduates of the „Ciprian Porumbescu” Conservatory in Bucharest, where they studied with the well-known singer and teacher Arta Florescu, in principal opera music, but also other musical genres.

 
This explains why Eugenia Moldoveanu, who graduated the Conservatory in 1968, winning afterwards the competitions in Nagasaki (”Madame Butterfly”), La Traviata, tingor from the international opera elite — with frequent appearance in Madame Butterfly, La Traviata, La Boheme. Don Giovanni. Eugene Onegin etc. at the Staatsoper in Vienna. Covent Garden in London, Grand Theatre in Geneva, La Fenice in Venice, the Operas-in Hamburg, Frankfurt/Maine Bonn, the Metropolitan Opera in New York, Colon in Buenos Aires etc. — is able to perform here, in (he most authentic style required by the respective music. the songs from musical. A (by Porter, Brodsky, Coward, Trenet), but also from the famous feature film for children Snow White and the Seven Dwarfs.
Daniela Vlădescu, a graduate of the Conservatory in 1980, is since then a vocal soloist of the Musical Theatre in Brașov and a laureate of the „Maria Canali” and „Francesco Vina-,” competition in Barcelona. Her repertoire included the leading parts in La Traviata, Rigoletto, Don Pasquale and in different operettas, but at the same time she can be often seen and heard at the Television, in music for entertainment (up-to-date hits and romances), in musical film», as well as in proper feature film», and not only as a vocal interprets, but also as a real actress, whereas on the stage the often performs the leading part of the Tomcat in the opera For children The Booted Tomcat by Cornel Trăilescu after Charles Perrault’s fairytale it is therefore not astonishing if the has chosen for this disc, knowing exactly the genre, some songs from Gershwin’s Porgy and Bess and from Michel Legrand’s sound track for the film; Les Demoiselles de Roche/ort and Les Parapluies de Cherbourg,.

 
What concern* Bianca Ionescu, she is a fresh graduate of the Conservatory in 1983, a year in which she won the Special Prize of the Societe des auteurs et editeurs de musique beiges, at the international singing competition in Vervien. for performing XX-th century music (by Ravel, Poulenc, Alban Beri). During the short time which elapsed since- her graduating, Bianca Ionescu has become not only a favourite of the public of the Bucharest Operetta Theatre, but also one of the most often invited artist at the Television, singing opera, operetta, musical and the last hits. Here is another singer capable to accomodate perfectly with the genre of songs, interpreted on this record, by Gershwin, Styne and from the same sound-track of the feature film Les Demoiselles de Rochefort (duet with Daniela Vlădescu).

 
Cornel Popescu, the conductor of the accompanying orchestra, is also a graduate of the Bucharest Conservatory. a very much appreciaţed arranger for entertainment music, since 1972 leader of the Light Music Orchestra of the Romanian Radio and Television, with over 200TV programs so far, over 500 recorded -songs and 12 «Electrecord» LP records as conductor and arranger

playlist

1. Frank Churchill: ALBĂ CA ZĂPADA Şl CEI 7 PITICI — potpuriu, «Cîntaţi şi fluieraţi»
2. Charles Trenet: FUMUL AMĂGIRILOR, «O umbră doar …»
3. Cale Porter: DRAGOSTE SECRETĂ, « Numai inima ştia …»
4. Roy Brodsky: FII DRAGOSTEA MEA!, «Fără cine …»
5. Noel Coward: PACIFIC 1860, « Pe scena vieţii …»
6. George Gershwin: PORGY Şl BESS, «Soare cald …»
7. Michel Legrond: DOMNIŞOARELE DIN ROCHEFORT, « Da, e un portret drăguț …»
8. B. Jule Styne: O FATĂ VESELĂ, « Oameni ! »
9. Michel Legrond; DOMNIŞOARELE DIN ROCHE-FORT — duet, «Noi sîntem gemene»
10. Michel Legrond; UMBRELELE DIN CHERBOURG — tema,
« Serile îmi par drumuri fără sfîrşit …»
11. George Gershwin; OMUL PE CARE-L IUBESC, « Mai trece încă o zi»

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Pagini din filme şi musicaluri (vol. 2)”

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *